Citroen Xantia

Citroen Xantia24.07.2000
Na rok 2000 kierownictwo firmy Citroen zapowiedziało debiut całkiem nowego modelu XANTII. Samochód ten ma być powrotem do tak typowego niegdyś indywidualizmu marki..

Na rok 2000 kierownictwo firmy Citroen zapowiedziało debiut całkiem nowego modelu XANTII. Samochód ten ma być powrotem do tak typowego niegdyś indywidualizmu marki. Powodem takiej decyzji jest dążenie firmy do zastąpienia kilkuletniego już modelu a co za tym idzie zwiększenia sprzedaży auta. Pierwsza jego generacja pozostaje wprawdzie bardzo atrakcyjną ofertą jednak firma Citroen jest przekonana, że jego następca podniesie znacznie jej notowania w klasie średniej (segment D).

Nadwozie to typowy, czterodrzwiowy sedan, którego stylistyka bardzo mocno odbiega od modelu oferowanego obecnie. Zyskał on przede wszystkim mocne zaokrąglenia oraz przypominający model Picasso przód z dużymi, skośnie umieszczonymi, owalnymi reflektorami. Silnie nachylone szyby tylna i przednia łącząc się płynnie z dachem tworzą delikatnie przebiegający łuk. Zwężający się tył sprawia wrażenie, jakby go ktoś oderwał. Umieszczono na nim dwukolorowe lampy o nietypowym kształcie.

Wnętrze drugiej generacji Xantii zaprojektowane jest zgodnie z rozpoczętym przez Xsarę Picasso trendem. Zdominowały je liczne owale i bardziej ekstrawaganckie niż dotychczas linie.

Planowane są trzy benzynowe jednostki napędowe i dwa diesle. Te pierwsze to: 115-konny, szesnastozaworowy 1,8, 190-konny 3,0 V6 i 3,3-litrowy V6. Silniki wysokoprężne wyposażone będą w bezpośredni wtrysk paliwa a ich pojemności skokowe to 2000 i 2200 cm³.

Płyta podłogowa nowego Citroena to całkiem nowa konstrukcja, która będzie m.in. dłuższa od poprzedniej. Za odpowiednio wysoki komfort podróżowania odpowiedzialne ma być oczywiście zawieszenie hydropneumatyczne, z którego firma Citroen słynie od lat.