MotoNews.pl

Mercedes-Benz CLS 63 AMG jako model S z napędem 4MATIC

14 stycznia 2013

Kategoria | Premiery
Mercedes CLS 63 AMG 14

Mercedes-Benz CLS 63 AMG zyskuje w tym sezonie więcej mocy, a w wariancie S również napęd na wszystkie koła AMG 4MATiC. CLS 63 AMG S będzie się mógł również pochwalić 5,5-litrową jednostką napędową V8 AMG biturbo o mocy 585 KM/430 kW i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm – podobnie jak odświeżony właśnie Mercedes E63 AMG. W wariancie z napędem na tylną oś CLS 63 AMG będzie się odznaczać mocą 557 KM/410 kW i maksymalnym momentem obrotowym 720 Nm.

Światowa premiera modelu CLS 63 AMG Shoooting Brake miała miejsce w lipcu zeszłego roku podczas „Nocy Gwiazd” przed Grand Prix Formuły 1 w Niemczech. Ten pojazd łączy charakterystyczny styl niemieckiego producenta z użytkowym charakterem i iście sportowymi osiągami. Po aktualizacji przyspieszenie z miejsca do 100 km/h zabiera modelowi w wariancie S tylko 3,6 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W wersji z napędem 4MATIC moc jest dystrybuowana między przednią a tylną osią w stosunku 33:67 procent.

Zużycie paliwa pozostaje na rozsądnym poziomie w stosunku do osiągów. CLS 63 AMG o mocy 557 KM z napędem na tylną oś zużywa 9,9 l benzyny na 100 km w nowym europejskim cyklu jazdy i emituje przy tym 231 g CO2/km. Model z napędem na tylną oś w wariancie S i wariant S z napędem 4MATCI potrzebują od 10,4 do 10,6 l paliwa na 100 km i emitują 243 g CO2/km.

Odświeżony Mercedes-Benz CLS 63 AMG jest oczywiście wyposażony w 7-biegową przekładnię sportową AMG Speedshift MCT pracującą w czterech trybach: “C” (Controlled Efficiency z aktywną funkcją ECO Start/Stop), “S” (Sport), “S+” (Sport plus) i “M” (Manual), blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi oraz sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z systemem elektronicznej kontroli pracy amortyzatorów.

Standardowo nowy CLS 63 AMG ma wyczynowe, perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 360 mm z 6-tłoczkowymi, srebrnymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi zaciskami w tym samym kolorze z tyłu. Opcjonalnie można zamówić wyczynowy, ceramiczny układ hamulcowy z tarczami o średnicy 402 mm.

Wariant S wyróżnia się czerwonymi zaciskami hamulcowymi i logo AMG S na pokrywie bagażnika. Opcjonalnie w modelach S klient może zażyczyć sobie, by wnętrze zostało wykończone czarną tapicerką przeszytą srebrnymi nićmi. Wtedy srebrne są również pasy bezpieczeństwa.

Atrakcją nowego Mercedesa-Benz CLS będzie również na pewno opcjonalny system nagłośnieniowy Bang&Olufsen BeoSound AMG odtwarzający dźwięk w jakości Dolby Digital 5.1 oraz specjalne wykończenie podłogi bagażnika ozdobnym drewnem z amerykańskiej wiśni.

Mercedes-Benz CLS 63 AMG z napędem na tylną oś pojawi się na rynku w kwietniu tego roku, wariant z napędem na wszystkie koła i CLS 63 AMG S dołączą do niego w czerwcu.

Zdjęcia: Mercedes-Benz, opracowanie: BM