MotoNews.pl

Światowa premiera TECHART GTstreet R Flyweight w Bangkoku

23 marca 2023

Marka, model | ,
TECHART-GTstreet-R-Flyweight

Najwyższa jakość. Bezkompromisowy. Limitowany do 19 sztuk. Nowy lekki, zbudowany na zamówienie supersportowy samochód TECHART GTstreet R Flyweight bazujący na Porsche 911 Turbo S z technologią wyścigową dla entuzjastów Track Day.

Limitowany TECHART GTstreet R Flyweight

TECHART prezentuje spektakularny TECHART GTstreet R Flyweight od 21 marca na Bangkok International Motor Show. Jest to również początek nowej dywizji wyczynowej TECHART Flyweight z kompleksowymi ulepszeniami dla właścicieli Porsche, którzy chcą opanować tor wyścigowy.

Od 1987 roku TECHART zapewnia klientom na całym świecie szeroki zakres możliwości personalizacji ich pojazdów Porsche. Zgodnie z rokiem założenia firmy, program GTstreet R, który został już wyprzedany, był ograniczony do 87 sztuk. Dzięki limitowanemu do 19 sztuk modelowi TECHART GTstreet R Flyweight, opartemu na Porsche 911 Turbo S, międzynarodowa marka premium refinement uzupełnia numer swojego roku założycielskiego.

Wywodząca się ze sportów wyczynowych nazwa Flyweight oznacza sportowców należących do najlżejszych i najbardziej zaawansowanych technicznie kategorii wagowych, którzy wyróżniają się przede wszystkim precyzją, szybkością i zwinnością oraz wytrzymałością w ringu. Te same wartości są istotnymi czynnikami w rozwoju wszystkich programów i produktów TECHART Flyweight.

TECHART GTstreet R Flyweight 4

“Naszym celem w przypadku GTstreet R Flyweight było stworzenie prawdziwej maszyny torowej” – mówi Tobias Beyer, dyrektor zarządzający TECHART Automobildesign GmbH. “Dzięki konsekwentnej redukcji masy, zaawansowanej technologii wyścigowej i wzmocnieniu osiągów TECHART w połączeniu z dopracowanym wnętrzem Flyweight clubsport stworzyliśmy wyjątkowy pakiet. Nie możemy się doczekać, aż nasi klienci sami go doświadczą, zarówno na najbardziej wymagających torach wyścigowych świata, jak i na drodze.”

Wyścigi jako inspiracja. Zaawansowana aerodynamika

Nowe rozwiązania techniczne TECHART GTstreet R Flyweight w zakresie aerodynamiki, lekkiej konstrukcji i podwozia są szczególnie uderzające. Podczas opracowywania tego modelu inżynierowie firmy TECHART skupili się na optymalizacji osiągów zindywidualizowanego supersportowego samochodu przeznaczonego na tor wyścigowy, przy jednoczesnym zachowaniu jego przydatności do codziennego użytku.

TECHART GTstreet R Flyweight 24

Aerodynamiczne akcenty limitowanej edycji TECHART GTstreet R Flyweight obejmują charakterystyczny, stały przedni splitter z włókna węglowego, który rozdziela napływające powietrze i generuje dodatkową siłę docisku. Boczne ożebrowanie ze zintegrowanymi dyfuzorami oraz formowana z włókna węglowego dolna część nadwozia stanowią dopełnienie przedniego splittera. Między innymi za pomocą cyfrowych symulacji przepływu powietrza udało się znacznie zwiększyć siłę docisku i zoptymalizować balans aerodynamiczny. Aby chronić przedni splitter podczas użytkowania na torze wyścigowym, został on wyposażony w zintegrowane płyty poślizgowe.

TECHART GTstreet R Flyweight 5

Nowy błotnik przedni TECHART z włókna węglowego z poszerzonymi nadkolami posiada jeszcze bardziej wydajne i widoczne wyloty powietrza. Istotnym elementem aerodynamicznym jest kultowe tylne skrzydło GTstreet R Flyweight wykonane z włókna węglowego. Składa się ono z nowo opracowanego i zoptymalizowanego pod względem masy korpusu z nieruchomym skrzydłem, bocznych wlotów powietrza, zmienionych kształtów końcówek skrzydła oraz ręcznie regulowanego profilu skrzydła. Kąt nachylenia górnego profilu skrzydła można regulować w trzech płaszczyznach, co pozwala na optymalizację balansu aerodynamicznego w zależności od układu toru.

Optymalizacja masy jako maksimum. Standardowe zamki pokrywy i tylnego panelu wlotu powietrza zostały zastąpione szybkozłączkami zintegrowanymi z nową przednią maską TECHART wykonaną z włókna węglowego, jak również z karbonowym tylnym panelem wlotu powietrza. Lekka tylna szyba z poliwęglanu, opracowana specjalnie przez TECHART, rozpoznawalna dzięki charakterystycznemu znakowi towarowemu Flyweight, została umieszczona w miejsce standardowej tylnej szyby.

TECHART GTstreet R Flyweight 6

Luksusowy. Purystyczny. Wnętrze TECHART Flyweight clubsport

Duża liczba funkcjonalnych lekkich komponentów charakteryzuje koncepcję Flyweight zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i we wnętrzu. Charakterystyczne DNA TECHART Flyweight jest kontynuowane od wystroju w stylu wyścigowym na zewnątrz do skrupulatnie zindywidualizowanego, ręcznie wykonanego wnętrza. Ekskluzywne wykończenia obejmują precyzyjne przeszycia w kontrastującym kolorze oraz sześciokątny wzór DNA Flyweight, a także naprzemiennie wytłoczony symbol Flyweight i nieskazitelnie wykonany haft w dopasowanym odcieniu na obiciach drzwi, siedzeniach, desce rozdzielczej i środkowym podłokietniku.

TECHART GTstreet R Flyweight 26

Przyciągające wzrok wnętrze: aby zapewnić intensywne i kontrolowane wrażenia z jazdy oraz doskonałe podparcie nawet na granicy wytrzymałości, TECHART ściśle współpracuje z RECARO Automotive, specjalistą w dziedzinie foteli dla kierowców i zawodników zorientowanych na jazdę po torze. Każdy GTstreet R Flyweight jest wyposażony w zindywidualizowane fotele TECHART.
RECARO Podium CF performance seats jako część klubowego wnętrza. Ważąca zaledwie 4,9 kilograma skorupa siedzenia jest nie tylko ultralekka, ale również dopracowana przez manufakturę TECHART dzięki ręcznie malowanym elementom oraz specyficznym dla wagi Flyweight haftom i wytłoczeniom.

TECHART GTstreet R Flyweight 25

Nowością są nakładki na siedzenia, które zostały opracowane wspólnie z firmą OECHSLER, jednym z liderów innowacji w dziedzinie produkcji addytywnej. Wydrukowane w 3D nakładki na wybrane miejsca między kierowcą a skorupą fotela pozwalają na jeszcze wyższy poziom personalizacji – precyzyjnie dopasowane do zorientowanych na osiągi pilotów i ich osobistych GTstreet R Flyweight. Kolejna zaleta: wyprodukowane w 3D poduszki siedziska zapewniają jeszcze lepszą pasywną wentylację i tłumienie, a jednocześnie powodują dodatkową oszczędność wagi.

TECHART GTstreet R Flyweight 10

Pakiet TECHART Flyweight Clubsport składający się z rollbara TECHART, 6-punktowej uprzęży wyścigowej TECHART z homologacją FIA oraz podręcznej gaśnicy zapewnia maksymalne bezpieczeństwo. Wyeliminowanie tylnych siedzeń, zoptymalizowana tylna półka z karbonową wstawką, a także lekka wykładzina dywanowa dla zmniejszenia izolacji akustycznej przyczyniają się do dalszej optymalizacji masy i intensyfikacji wrażeń z jazdy w kokpicie. GTstreet R Flyweight jest przystosowany do współpracy z systemami podparcia głowy i szyi. Wnętrze TECHART GTstreet R Flyweight uzupełnia wykończona na zamówienie kierownica z kierunkowskazem i lakierowanymi listwami.

TECHART GTstreet R Flyweight wchodzi na ring dzięki zmniejszeniu masy o około 60 kilogramów w stosunku do modelu seryjnego wyposażonego w podobne opcje. Mimo dodatkowych zabezpieczeń i bez rezygnacji z komfortu na co dzień. Każdy klient ma do wyboru widoczne elementy karbonowe w wykończeniu matowym lub na wysoki połysk, kompletne malowanie w kolorach matowych, błyszczących, specjalnych lub efektowych i wraz z zespołem projektowym TECHART może stworzyć osobisty wystrój pojazdu. Dzięki kunsztowi manufaktury TECHART personalizacja wnętrza nie ma granic.

TECHART GTstreet R Flyweight 29

Sprawność atletyczna w ringu: maksymalna moc i zwinność

TECHART poddaje model GTstreet R Flyweight oparty na Porsche 911 Turbo S specjalnej obróbce mocy w postaci TECHART Powerkit TA092/T2.1. Pakiet modernizacyjny obejmuje zoptymalizowane turbosprężarki TECHART, sportowe filtry powietrza, wzmocnione zawory powietrza najazdowego w połączeniu ze specjalnie dostrojonym oprogramowaniem dla silnika i skrzyni biegów.

TECHART GTstreet R Flyweight 17

Dzięki spektakularnej mocy 588 kW (800 KM) i 950 Nm całkowitej mocy, model przyspiesza ze znacznie lepszą reakcją w porównaniu z pojazdem produkcyjnym. Sprint do 100 km/h trwa zaledwie 2,5 sekundy, a do 200 km/h w imponującym czasie 7,5 sekundy i kończy się dopiero przy prędkości maksymalnej ponad 350 km/h.

Doskonała trakcja i precyzyjne prowadzenie przez każdy wierzchołek dzięki partnerowi technologicznemu Öhlins. Zawieszenie typu coilover ze specyficzną konfiguracją TECHART Flyweight posiada regulację wysokości oraz tłumienia odbicia i dobicia i umożliwia zwarte prowadzenie odpowiednie dla toru wyścigowego. Zoptymalizowane zawieszenie wahaczowe na przedniej osi zapewnia bardziej precyzyjną i bezpośrednią kontrolę nad kołami. Wykorzystuje to pełny potencjał opon Michelin Pilot Sport Cup 2 R o wysokiej przyczepności.

TECHART GTstreet R Flyweight 27

Dyscyplina wagowa dotyczy również kół: nowo opracowane kute felgi Formula VI Race Flyweight charakteryzują się jeszcze smuklejszymi szprychami i dodatkową oszczędnością masy w obszarze piasty. Wymiary nowych obręczy: 9,5 x 20 cali OT 25 na przedniej osi i 12 x 21 cali OT 68 na tylnej osi. Waga jednej obręczy wynosi 9,8 kilograma z przodu i 11,2 kilograma z tyłu. Oznacza to zmniejszenie masy nieresorowanej o 2,6 kilograma na osi przedniej i 2,2 kilograma na osi tylnej w porównaniu z Formułą VI Race.

Fascynująca pod względem emocjonalnym i potężna ścieżka dźwiękowa do doskonałego prowadzenia to ręcznie spawany sportowy układ wydechowy GTstreet R z regulacją zaworów. W porównaniu z układem wydechowym modelu podstawowego zaoszczędzono kolejne 2,8 kilograma.

TECHART GTstreet R Flyweight 28

Pakiet TECHART GTstreet R Flyweight jest ograniczony do 19 sztuk i można go już zamawiać. Więcej informacji na temat programu TECHART GTstreet R Flyweight na stronie TECHART Automobildesign: www.techart.com/flyweight

Źródło: TECHART Automobildesign