Diesel Power, czyli BMW X5 według Hartge

Diesel Power, czyli BMW X5 według Hartge04.07.2008
BMW określa swój model X5 jako SAV. To skrót oznaczający Sport Activity Vehicle, któremu tuner Hartge nadał nowy wymiar. W tym przypadku zdecydowanie postawiono na sport. Pod maską poczyniono znaczne zmiany.

Diesel Power, czyli BMW X5 według Hartge 1Dzięki przeprogramowaniu jednostki sterującej ECU moc silnika 3.0d wzrosła z seryjnych 235 do 275KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz równe 600 Nm, co pozwala na bezstresowe wyprzedzanie w każdej sytuacji.

Wygląd obwieszonego spoilerami X5 od Hartge jest kwestią indywidualnego gustu, natomiast osiągi tego ważącego ponad 2150 kg SAV-a zawstydzić mogą niejedno auto sportowe. Pierwsza setka na prędkościomierzu optymistycznie wyskalowanym do 300 km/h pojawia sie już po 7,4 sekundy (seria 8,3 s). Trzymając pedał gazu wciśnięty do podłogi, wskazówka pnie się w górę skali póki nie osiągnie wartości 235 km/h.

Diesel Power, czyli BMW X5 według Hartge 2 O trakcję dba napęd na cztery koła. W samych superlatywach można mówić o doskonale i szybko działającej 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów, z którą sprzężono układ napędowy. Zawieszenie obniżono o 30mm względem oryginału. Wnęki kół szczelnie wypełniają 22-calowe obręcze aluminiowe "Classic 2" obute w sportowe opony Pirelli Scorpion Zero o szerokości bieżnika 285 mm z przodu i aż 355 mm na tylnej osi!

Wewnątrz zamówić możemy sportową kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem i szereg akcesoriów z logo tunera. Tylko ta cena. Koszt kompletnej przeróbki (pełen pakiet optyczny, 22-calowe koła z oponami oraz modyfikacja silnika) to wydatek 57 554 euro (plus VAT).

Źródło: Hartge, informacja Moto Target