Premiera nowego BMW 5 GT w Polsce

Premiera nowego BMW 5 GT w Polsce26.10.2009
Absolutna nowość wśród modeli BMW - 5 Gran Turismo. Ten nowatorski koncept łączy w sobie zalety limuzyny, kombi i SUVa. Stylistyka nadwozia ma typowe dla BMW proporcje, wydłużoną sylwetkę, przypominającą coupe linię dachu oraz czworo drzwi ...

...z bezramowymi szybami. Wszystko to stanowi jedną, harmonijną całość. Polska premiera miała miejsce 22 października podczas otwarcia przez firmę Inchcape Motor największego salonu BMW w naszym kraju. BMW 5 Gran Turismo pojawiłło się w sprzedaży 24 października.

Szczególną uwagę zwraca przód pojazdu - obszerne wloty powietrza, podwójne i okrągłe, nachylone pod kątem reflektory, wyraziste linie poziome, lampy w kształcie litery L z rzędami świateł diodowych o jednolitym oświetleniu jeszcze uwypuklają zdecydowanie i masywność tego modelu. BMW serii 5 Gran Turismo ma wyjątkowo przestronne, komfortowe wnętrze. Lekko podwyższona pozycja siedzenia, obszerne szyby oraz panoramiczny dach a także wysokogatunkowe materiały i wysokiej jakości elementy wykończeniowe sprawiają, że dają kierowcy poczucie luksusu.

Zupełnie nowy koncept
Kierowca, który pierwszy raz wsiądzie go BMW serii 5 Gran Turismo z pewnością nie oprze się wyjątkowej wygodzie i przestronności wnętrza tego auta. Wrażenie to potęguje poziomy układ deski rozdzielczej. Dużo przestrzeni w okolicach głowy i łokci w przedniej części dorównuje poziomowi samochodu wysokiej klasy. Komfort jazdy BMW serii 5 GT zapewniają też lekko podwyższona pozycja siedzenia, wyraziste wskaźniki, nowy system obsługi iDrive z kolorowym 10,2 calowym wyświetlaczem oraz kokpit skierowany na kierowcę, wykonany w czarnych panelach. Producent nowego auta zadbał także o pasażerów. Tylne fotele wyposażone są w funkcję regulacji pozycji oraz kąta nachylenia siedziska i oparcia. Wnętrze BMW serii 5 Gran Turismo pozwala dostosować przestrzeń wewnątrz pojazdu do indywidualnych wymagań kierującego. Przy ustawieniu foteli tylnych w pozycji standardowej BMW serii 5 Gran Turismo daje pasażerom siedzącym z tyłu swobodę nóg na poziomie BMW serii 7. Przy takim układzie pojemność bagażnika wynosi 440 litrów. Podobnie jak w limuzynie, przegroda za tylnymi siedzeniami oddziela kabinę pasażerską od bagażnika, chroniąc ją od hałasu i niekorzystnych warunków pogodowych. Tylne fotele można dowolnie przesunąć w przód aż o 100 mm. Pojemność bagażnika wzrasta wtedy do 590 litrów. Po zupełnym złożeniu foteli i przegrody bagażnik ma pojemność 1 700 l. BMW 5 GT zaprojektowano tak, by wygodnie można było załadować i rozładować bagażnik. Wszystko dzięki zastosowanej w tym modelu dwuczęściowej klapie bagażnika. Gdy otworzymy tylko małą pokrywę pod tylną szybą, możemy załadować bagażnik nie narażając pasażerów na hałas, przeciągi czy zmiany temperatury. Duży bagaż bez problemu umieścimy w aucie po otwarciu dużej klapy. Nie zapominajmy, że mimo tych praktycznych rozwiązań, BMW 5GT nie traci cech limuzyny.

Nowoczesny silnik pod luksusową maską
BMW serii 5 Gran Turismo jest dostępny na rynku w trzech wersjach. Pierwsza to BMW 530d GT, w której średnie zużycie paliwa to 6,5 l na 100 km. Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 180 kW/245KM z aluminiową skrzynią korbową i układem Common Rail najnowszej generacji to zaleta tego modelu. Z kolei BMW 535i GT jest dostępne z pierwszym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym z układem Twin Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) i układem VALVETRONIC. Silnik ten rozwija moc maksymalną 225 kW/306 KM. Najwyższym modelem jest jednostka V8 TwinPower Turbo o mocy 300 kW/407 KM, montowana w BMW 550i GT. Wszystkie modele mają standardowo ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, która zapewnia oszczędność paliwa. Komfort i dynamikę jazdy umożliwia zastosowanie w BMW serii 5 Gran Turismo nowoczesnej technologii zawieszenia. Dwuprzegubową oś przednią i zespoloną oś tylną wykonano w większości z aluminium. Model ten to także pneumatyczne zawieszenie osi tylnej oraz hydrauliczna zębatkowa przekładnia kierownicza z aktywowaną na żądanie pompą wspomagania.

Pełna kontrola i bezpieczeństwo
BMW serii 5 GT daje kierowcy możliwość pełnego panowania nad pojazdem. Zapewnia to zamontowany w nim układ dynamicznej kontroli jazdy (DDC), który dostosowuje dynamikę zmiany biegów, pracę pedałem gazu oraz układ wspomagania kierownicy do warunków jazdy. Funkcją, którą polubi każdy kierowca, jest możliwość zaprogramowania samochodu w zależności od potrzeb. Oprócz zwykłego sportowego kierujący może włączyć tryb komfortowy. Projektanci zadbali też, jak zwykle w przypadku tej marki, o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Ochronę zapewnia im odpowiednia konstrukcja karoserii oraz wszechstronne, współdziałające i sterowane elektronicznie systemy bezpieczeństwa - automatyczne trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny chroniące głowę oraz zagłówki na przednich siedzeniach aktywujące się zależnie od siły uderzenia, a także opony typu Run Flat z sygnalizacją przebicia. W wyposażeniu standardowym dostępne są również reflektory biksenonowe z pierścieniami świateł dziennych, lampy przeciwmgielne, dwustopniowe światła stop, natomiast w wyposażeniu opcjonalnym – reflektory adaptacyjne ze zmiennym rozdziałem światła i funkcją doświetlania zakrętów.

Znacznie więcej niż standard
BMW serii 5 Gran Turismo można dodatkowo wyposażyć w zależności od potrzeb kierowcy. Do wyboru jest wiele funkcji, które poprawią komfort jazdy: asystent świateł drogowych, funkcja rozpoznawania pasa ruchu z wskaźnikiem ograniczenia prędkości, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób, kamera przednia (Side View i Top View) i kamera cofania – to tylko część możliwości. Przydatne, zwłaszcza przy dalekich wyprawach, będą z pewnością takie udogodnienia jak BMW Online, BMW Assist, usługi BMW TeleService czy udoskonalona funkcja wzywania pomocy z informacją o aktualnej lokalizacji pojazdu. W standardzie BMW serii 5 Gran Turismo jest wyposażony w automatyczną klimatyzację, system audio, wejście AUX oraz zintegrowaną instrukcję obsługi pojazdu. Dodatkowo można w nim zamontować systemy telekomunikacyjne i nawigacyjne, port USB, twardy dysk o pojemności 80 GB do przechowywania danych nawigacyjnych i plików muzycznych, wielokanałowy system audio, podwójny tuner DAB, system DVD w tylnej części kabiny pasażerskiej, wyświetlacz Head-Up, unowocześniony dach panoramiczny oraz hak holowniczy z elektrycznie skręcaną głowicą.

Źródło: imedia PR, foto: Jacek Kamiński