BMW najbardziej wartościową marką

BMW najbardziej wartościową marką30.04.2010
Jak pokazują badania Milward Brown, BMW to aktualnie najwyżej wyceniana marka samochodów. Różnica między pierwszym miejscem, a drugim, zajmowanym przez Toyotę, jest naprawdę niewielka...

Jak pokazują badania Milward Brown, BMW to aktualnie najwyżej wyceniana marka samochodów. Różnica między pierwszym miejscem, a drugim, zajmowanym przez Toyotę, jest naprawdę niewielka. Szacuje się, że japońska firma warta jest 21,77 mld $. Na trzecim miejscu uplasowała się Honda (14,3 mld $). Mercedes to miejsce czwarte - 13,74 mld $. Trzecia marka niemieckiej trójcy - Audi, odstaje od konkurencji i z wynikiem 3,62 mld $ zajmuje dopiero 9 lokatę.

Interesujący jest wynik Porsche. Niszowy producent luksusowych samochodów o wyraźnie sportowym zacięciu konkuruje bez problemu z firmami, które posiadają bardzo szeroką gamę modelową. Firma warta jest 12,02 mld $, co daje jej 5 miejsce zaraz po Mercedesie. Warto dodać, że Porsche obok Toyoty zanotowało największy spadek w stosunku do zeszłego roku - 31%. Wartość Toyoty spadła o 27%. Pierwszą dziesiątkę zamyka Renault sumą 3,26 mld $.

Źródło: worldcarfans.com, informacja Mototarget.pl