BMW Vision EfficentDynamics w produkcji seryjnej

BMW Vision EfficentDynamics w produkcji seryjnej08.11.2010
W 2009 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie nad Menem pojawiło się czteroosobowe, sportowe BMW o ciekawym designie, niezłych osiągach i z napędem wykorzystującym technologię Active Hybrid ...

...– nosiło nazwę BMW Vision EfficentDynamics. Koncept spotkał się z dużym zainteresowaniem.

BMW postanowiło, że to wskazówka, by zająć się przygotowaniem produkcyjnej wersji tego nowatorskiego samochodu. W zeszłym tygodniu producent zaprezentował w centrum targowym w Lipsku pojazd pokazowy oparty o studium BMW Vision EfficientDynamics, który pod maską kryje gotową do produkcji technologię hybrydową. Prezentacja ta była dla przedstawicieli mediów pierwszą okazją by zapoznać się z czteroosobowym BMW z innowacyjnym systemem hybrydowym.

Jak twierdzi producent, BMW Vision EfficientDynamics pokazuje, jaką przyjemność będziemy czerpać z jazdy samochodami w przyszłości, Od premiery na IAA 2009 pojazd otrzymał kilka nagród za wzornictwo i rozwiązania technologiczne. Ma zaledwie 1,24 m wysokości i kształt charakterystyczny dla modeli BMW. Unoszone ku górze, niczym w Gullwingu Mercedesa drzwi ułatwiają dostęp do foteli w przednim i tylnym rzędzie. Aerodynamiczna sylwetka zapewnia samochodowi współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,22 Cx.

Połączenie 3-cylindrowego turbodiesla z hybrydowym, elektrycznym silnikiem synchronicznym umieszczonym przy osi przedniej oraz w pełni hybrydowym silnikiem na osi tylnej daje kierowcy do dyspozycji łączną moc 328 KM. Innowacyjny sposób, w jaki zaprojektowano BMW Active Hybrid pozwala na uzyskiwanie osiągów charakterystycznych dla samochodów sportowych – sprint od 0 do 100 km/h zabiera BMW Vision EfficentDynamics 4,8 sekundy, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 3,76 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 99 g/km.

Studium BMW Vision EfficientDynamics zostało zaprojektowane jako hybryda typu „plug-in”. Jego bateria litowo-polimerowa może zostać naładowana przez podłączenie do zwykłego gniazdka elektrycznego, a cały proces nie trwa dłużej niż 2,5 godziny. Jeśli kierowca zrezygnuje z użycia diesla, będzie mógł przejechać do 50 km używając wyłącznie silników elektrycznych.


Źródło: BMW, opracowanie: BM

Nasi użytkownicy czytali również:

Nowy tryb autonomiczny w BMW serii 7 już na wiosnę
Nowy tryb autonomiczny w BMW serii 7 już na wiosnę
BMW iX5 Hydrogen podczas jazd testowych na pustyni
BMW iX5 Hydrogen podczas jazd testowych na pustyni
Nowe BMW iX1 eDrive20 zaprezentowane w Monachium
Nowe BMW iX1 eDrive20 zaprezentowane w Monachium

Rynek Premium, samochody luksusowe, tuning:

BMW-Vision-Neue-Klasse-X
Nowy pojazd studyjny BMW Vision Neue Klasse X
BMW-Seria-5-Touring-2024
Nowe BMW serii 5 Touring - teraz również elektryczne
BMW-M4-Coupe-Cabrio
Nowe BMW M4 Coupe i BMW M4 Cabrio