Honda podczas IAA we Frankfurcie 2019

Honda podczas IAA we Frankfurcie 201914.09.2019
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Honda zaprezentowała wersję seryjną pojazdu elektrycznego nowej generacji - model Honda e.

Dzięki interaktywnym elementom ekspozycji, korzystającym m.in. z takich zaawansowanych technologii, jak wirtualna rzeczywistość, odwiedzający będą mogli poznać funkcje wyjątkowych systemów zastosowanych w tym aucie.

Ekspozycja stanowi centralną część sektora „EV World”, inspirowanego filozofią projektową Hondy e, będącą tłem dla prezentacji unikalnych cech tego modelu i zastosowanych w nim rozwiązań technicznych. Oprócz interaktywnych eksponatów, Honda zaprezentuje liczne rozwiązania dotyczące ładowania pojazdów wg różnych scenariuszy eksploatacji. Honda rozwija wiele rozwiązań w odpowiedzi na potrzeby klientów – od unikalnej infrastruktury punktów ładowania w miastach, opracowanej we współpracy z ubitricity, po system ładowania zwrotnego „Power Manager Prototype”.

Honda e
Honda e

W innej części stoiska eksponowana będzie Honda CR-V Hybrid obok modelu prezentującego części składowe wydajnego układu hybrydowego i-MMD. CR-V Hybrid, wprowadzony do sprzedaży na początku tego roku, jest pierwszym pojazdem hybrydowym Hondy nowej generacji, przeznaczonym na rynek europejski. Prezentacji technologii hybrydowych dopełni model NSX 2019, który jest najbardziej zaawansowanym technicznie produktem w ofercie samochodów Hondy.

W centrum stoiska, w otoczeniu sportowych pojazdów Hondy, takich jak Civic Type R, Civic Sport Line i HR-V Sport, będzie można podziwiać napędzany silnikiem Hondy bolid Formuły 1, Aston Martin Red Bull Racing RB15, wystawiony po niedawnych zwycięstwach w Grand Prix Austrii i Niemiec.

Premiera wersji produkcyjnej modelu Honda e

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Honda zaprezentowała wersję seryjną pojazdu elektrycznego nowej generacji – model Honda e. Opracowana z myślą o zachowaniu stylistycznej prostoty i funkcjonalności, Honda e ma wpisać się w potrzeby współczesnego miejskiego stylu życia i zapewnić klientom nową wartość, dzięki wyjątkowej dynamice jazdy i zintegrowanym rozwiązaniom komunikacyjnym podnoszącym walory użytkowe tego auta.

Honda e
Honda e

System bocznych kamer zastępuje konwencjonalne lusterka boczne niewielkimi urządzeniami przekazującymi obraz na żywo do dwóch sześciocalowych ekranów wewnątrz pojazdu. Rozwiązanie to, zastosowane po raz pierwszy w segmencie samochodów kompaktowych, wnosi nową jakość w zakresie stylizacji, bezpieczeństwa, aerodynamiki i podkreśla wyjątkowość modelu Hondy.

Honda e wyróżnia się płynnymi kształtami i gładkimi powierzchniami, które udało się zachować dzięki wysuwanym klamkom drzwi, zgodnie z nowoczesną i przyjazną dla człowieka koncepcję projektową. Dzięki zastosowaniu systemu bocznych kamer zastępujących konwencjonalne lusterka, projektanci byli w stanie stworzyć płynne przejście między przednią szybą a słupkiem A. W relaksującej, nowoczesnej kabinie pasażerskiej, w której wykorzystano subtelne materiały, znalazł się zajmujący całą jej szerokość, poziomy wyświetlacz najnowszej generacji z pięcioma ekranami, dający dostęp do skomunikowanego z siecią systemu audio-informacyjnego.

Honda e
Honda e

Największą powierzchnię cyfrowej deski rozdzielczej Hondy e zajmują dwa ekrany dotykowe LCD o przekątnej 12,3 cala. Są to główne ekrany systemu informacyjno-rozrywkowego, prezentujące szereg aplikacji i usług komunikacji z siecią, które ułatwiają korzystanie z samochodu zgodnie z nowoczesnym stylem życia właściciela. Dzięki temu kierowca i pasażerowie – niezależnie od tego, czy jadą, czy parkują, czy uzupełniają energię w bateriach – mogą w komfortowych warunkach korzystać z łączności, a sterowanie i dostęp do kompleksowych usług zapewnia im cyfrowy kokpit nowej generacji, wykorzystujący pełną szerokość kabiny.

Honda e jest wyposażona w wydajny silnik elektryczny, dostępny w dwóch wariantach – o mocy maksymalnej 100 kW (136 KM) lub 113 kW (154 KM), który generuje imponujący moment obrotowy 315 Nm. Akumulator o pojemności 35,5 kWh jest jednym z najmniejszych w swojej klasie, jednak po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km, co sprawia, że Honda e doskonale sprawdza się podczas codziennej jazdy po mieście. Istnieje też możliwość szybkiego ładowania do 80% pojemności baterii w 30 minut. Wysoka dynamika, dostępna dzięki mocnemu silnikowi elektrycznemu napędzającemu tylne koła, gwarantuje dużą radość z jazdy i poczucie jedności z samochodem. Honda e zapewnia znakomite przyspieszenie już od startu i osiąga prędkość 100 km/h po około 8 sekundach.

Honda e
Honda e

Z usług i aplikacji można korzystać za pośrednictwem dotykowego ekranu lub za pomocą poleceń głosowych systemu Honda Personal Assistant. Intuicyjny Honda Personal Assistant, korzystający z rozwiązań sztucznej inteligencji (AI), jest zdolny do kontekstowego rozpoznawania mowy, dzięki czemu może prowadzić rozmowę i ułatwiać dostęp do wielu usług online.

Asystenta osobistego Hondy można aktywować, mówiąc „OK Honda”, następnie możemy zadawać mu pytania lub wypowiadać polecenia. Technologia uczenia maszynowego udoskonala rozumienie głosu osób korzystających z asystenta w procesie ciągłej komunikacji, przez co odpowiedzi z czasem są coraz bardziej precyzyjne.

Nawet wysiadając z samochodu, właściciele Hondy e mogą pozostać w kontakcie ze swoim pojazdem za pośrednictwem aplikacji My Honda+ na smartfony.

Usługa mobilna, uruchomiona już w 2017 r., została dostosowana do nowych potrzeb, aby lepiej spełniać funkcje asystowania w podróży. Zapewnia ona łatwy dostęp do informacji o obecnym statusie pojazdu, zdalne sterowanie klimatyzacją, a także podnosi poziom bezpieczeństwa i monitoruje lokalizację samochodu. Dodatkowe funkcje obsługi pojazdu elektrycznego obejmują kontrolę stanu baterii i informowanie o zasięgu, z uwzględnieniem wyników wyszukiwania stacji ładowania, przesyłanych do systemu nawigacyjnego samochodu z urządzenia mobilnego.

Honda e
Honda e

Honda e oferuje również łatwy dostęp do wnętrza za pomocą kluczyka cyfrowego, umożliwiającego zdalne otwieranie i zamykanie samochodu z użyciem wyłącznie aplikacji w smartfonie.

Honda prezentuje napędy hybrydowe

Honda zobowiązała się, że do 2025 roku 100% samochodów tej marki, oferowanych w Europie, otrzyma napędy wykorzystujące silniki elektryczne. Jednym z elementów strategii mającej na celu realizację tego zobowiązania, są prezentowane we Frankfurcie napędy hybrydowe.

Honda CR-V Hybrid, będąca w sprzedaży od początku tego roku, jest pierwszym SUV-em marki wyposażonym w hybrydowy układ napędowy nowej generacji. Nowy model zachował komfortowe, przestronne i ładowne wnętrze, z którego CR-V – światowy bestseller – znany jest od wielu lat. Zespół napędowy Hondy CR-V Hybrid, z inteligentnym systemem doboru trybu jazdy i-MMD, obejmuje dwa silniki elektryczne, silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona, wysokowydajną baterię litowo-jonową i bezstopniową przekładnię zapewniającą wysokie osiągi, kulturę pracy i responsywność. Jest dostępny w obu wersjach – z przeniesieniem napędu na przednią oś oraz z napędem AWD.

System hybrydowy i-MMD Hondy ucieleśnia filozofię, dzięki której skomplikowana technologia może być łatwa w użytkowaniu i bardziej przyjazna dla klienta. System i-MMD wykorzystuje jednostkę sterującą PCU (Power Control Unit), aby kontrolować zużycie paliwa oraz energii elektrycznej, wybierając najbardziej optymalny spośród trzech trybów pracy układu napędowego: EV (tryb elektryczny), Hybrid Drive (tryb hybrydowy) oraz Engine Drive (tryb silnika spalinowego). Wszystko dzieje się automatycznie - kierowca nie musi niczego ustawiać, ani przełączać.

Honda e
Honda e

W większości przypadków, podczas jazdy po mieście, pojazd automatycznie przechodzi pomiędzy napędem hybrydowym i elektrycznym, utrzymując maksymalną sprawność napędu i liniowy przyrost prędkości. Na autostradzie oraz podczas dynamicznego przyspieszania – w razie potrzeby – uruchamiany jest tryb pracy silnika spalinowego.

Oprócz dwóch egzemplarzy CR-V Hybrid, na stoisku Hondy obejrzeć można także ekspozycję układu i-MMD, w tym silniki – elektryczny i spalinowy, które są głównymi podzespołami systemu.

Odmienne podejście do osiągów prezentuje Honda NSX 2019. Model ten zapewnia ekscytujące wrażenia z jazdy dzięki zastosowaniu zaawansowanego hybrydowego układu napędowego Super Handling All-Wheel-Drive (SH-AWD). Napędzający bezpośrednio tylną oś, elektryczny silnik Direct Drive Motor i dwie jednostki elektryczne z przodu, przyczyniają się do niemal natychmiastowego przyspieszenia i doskonałej dynamiki, współpracując z montowanym centralnie 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6 o mocy 507 KM.

W NSX z roku modelowego 2019 wprowadzono szereg udoskonaleń, które sprawią, że hybrydowy supersamochód jest jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją. Nowe lakiery nadwozia i opcje kolorystyczne wnętrza oraz tapicerki skórzanej dodają modelowi uroku i sportowej zadziorności. Nadwozie o strukturze łączącej różne materiały skrywa szereg udoskonaleń podwozia, między innymi sztywniejsze stabilizatory, nowe, wyczynowe ogumienie o lepszej przyczepności i podwyższonym współczynniku prędkości oraz zmiany oprogramowania, kompensujące podniesienie osiągów zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. W rezultacie supersamochód Hondy poddaje się jeszcze łatwiej woli kierowcy, a miarą skali udoskonaleń NSX jest czas okrążenia toru Suzuka – o 2 sekundy lepszy od osiąganego przez poprzedni model.

Źródło: Honda