Honda zdobywa nagrody Red Dot Design

Honda zdobywa nagrody Red Dot Design30.03.2020
"Red Dot: Best of the Best 2020" - jury doceniło przełomową stylistykę Hondy e, przyznając jej najważniejsze wyróżnienie w konkursie w kategorii samochodów.

Wysoko oceniony kompaktowy pojazd elektryczny Hondy – Honda e – otrzymał nagrodę „Red Dot: Best of the Best 2020” za przełomową stylistykę produktu. Jest to najwyższe wyróżnienie wśród kategorii międzynarodowego konkursu „Red Dot”. Nagrodę otrzymują najlepsze produkty w każdej z kategorii konkursowych.

Honda e została również wyróżniona jako „Inteligentny produkt” wraz z motocyklem CBR1000RR-R Fireblade SP. Wyróżnienie przyznawane jest za wyjątkowe walory stylistyczne, a najnowsza nagroda podkreśla zaangażowanie Hondy w tworzenie pięknych produktów zaprojektowanych bez kompromisów.

Przyznawanymi corocznie nagrodami Red Dot honorowana jest doskonałość stylistyczna produktów, marek i komunikacji koncernów międzynarodowych, a zwycięskie produkty prezentowane są w Muzeum Designu Red Dot, w historycznym Design Zentrum Nordrhein Westfalen w Essen, w Niemczech. Zwycięzców wybiera jury złożone z 40 międzynarodowych ekspertów, którzy testują, oceniają i dyskutują na temat każdego zgłoszonego produktu.

Honda

Dyrektor wykonawczy Makoto Iwaki, wspominając o Hondzie e, powiedział: „Prestiżowe nagrody stawiają w świetle reflektorów wizjonerów i utalentowanych projektantów Hondy. Jako jeden z najbardziej wyróżniających się przykładów współczesnej stylistyki motoryzacyjnej ostatnich lat, Honda e w pełni zasługuje na wyróżnienie Best of the Best”.

Honda e to najnowszy produkt z linii modeli Hondy, wyposażonych w zelektryfikowane napędy, pozwalający na bezemisyjną jazdę w obszarach zurbanizowanych. Od charakterystycznych wzorów przednich i tylnych świateł LED oraz stylowej przezroczystej osłony portu ładowania, po czyste linie i gładko ukształtowane powierzchnie poprawiające sprawność aerodynamiczną, a także wciąż na nowo odkrywane, wyrafinowane detale konstrukcji, Honda e od podstaw definiuje tożsamość małego pojazdu marki, dostosowanego do nowej ery mobilności w mieście. Odzwierciedleniem tej wymagającej filozofii projektowania jest system bocznych kamer (SCMS), który zastępuje konwencjonalne lusterka boczne. Kolejnym elementem wyróżniającym model są czarne panele o unikalnym wklęsłym profilu, umieszczone z przodu i z tyłu między światłami, które zostały użyte jako motyw stylistyczny obecny w innych elementach definiujących projekt Hondy e.

Nowoczesna stylistyka Hondy e zyskała międzynarodowe uznanie, odkąd została po raz pierwszy zaprezentowana jako model Urban EV podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2017 roku. Samochód koncepcyjny został później uznany za „Najlepszy concept car” w renomowanym konkursie Car Design Award. Następca modelu koncepcyjnego e Prototype, niedługo po światowej premierze na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w roku 2019, był centralnym punktem ekspozycji „Honda experience - Casa Connessa Tortona” podczas Milan Design Week 2019. Ekspozycja, która była pierwszą prezentacją marki na największej światowej wystawie sztuki użytkowej, zaoferowała odwiedzającym wyjątkową okazję poznania projektu Hondy e Prototype.

Honda

CBR1000RR-R Fireblade SP to najnowszy motocykl noszący emblemat Fireblade, który miał premierę w 1992 roku. Fireblade zawsze był punktem odniesienia dla super sportowych maszyn tej klasy, które powinny radzić sobie również na drogach publicznych. W przypadku modelu na rok 2020 - opracowanego pod hasłem „Born to Race” - osiągi torowe idą w parze z nową, atrakcyjną stylistyką.

Minimalistyczna powierzchnia przodu oraz kształt owiewek bocznych i wydłużone dolne osłony - a także różnorodne dyfuzory, szczeliny i kształty kanałów powietrznych przyczyniły się do uzyskania najlepszego w swojej klasie współczynnika oporu powietrza, wynoszącego 0,270. Aerodynamiczne „skrzydełka” stosowane w maszynie wyścigowej Hondy Grand Prix (MotoGP) łączą przyciągającą wzrok formę z bezkompromisową funkcjonalnością, zwiększając docisk i stabilność i zapewniając kontrolę nad najmocniejszym rzędowym, czterocylindrowym silnikiem, jaki kiedykolwiek stworzyła Honda.

Fireblade został zaprojektowany z wykorzystaniem innowacyjnej metody – eksperci od symulacji cyfrowych działu badawczo-rozwojowego Hondy, specjaliści w formowaniu glinianych modeli i designerzy pracowali w ciągłym symultanicznym obiegu zadań, powracając do udoskonalania projektu, aby uzyskać najlepszy efekt w możliwie najkrótszym czasie. Od początku korzystali oni również z pomocy fachowców w dziedzinie aerodynamiki i ekspertów z Honda Racing Corporation, której czerwono-biało-niebieskie barwy nosi CBR1000RR-R Fireblade SP.

Honda

Satoshi Kawawa, dyrektor generalny działu projektowania motocykli, powiedział:

„CBR1000RR-R Fireblade SP został opracowany z myślą o zwycięstwach w różnej kategorii wyścigach - od wyścigów klubowych po międzynarodowe zawody. Jego konstrukcja i stylistyka są wyrazem jednej filozofii - każdą część i każdy detal projektowano z myślą o szybkości, osiągach i dobrych właściwości aerodynamicznych. Jesteśmy zaszczyceni, że motocykl został wyróżniony tak prestiżową nagrodą”.

Honda ma długą historię sukcesów w konkursie Red Dot, w którym przyznawane są jedne z najbardziej prestiżowych nagród na świecie. Wśród ostatnich laureatów znalazły się: Honda S2000 w 2001 r. i Honda Civic w 2006 r., uhonorowane „Red Dot: Best of the Best” oraz europejski model Accord Tourer w 2008 r., a także Insight w 2009 r.

Źródło: Honda