Odświeżona stylistyka Hondy Jazz Crosstar e:HEV

Odświeżona stylistyka Hondy Jazz Crosstar e:HEV 16.01.2023
Honda Jazz Crosstar e:HEV w odświeżonej wersji po faceliftingu trafi do polskich salonów późną wiosną 2023 roku.

Crosstar to bardziej surowa, przypominająca SUV-a odmiana modelu Honda Jazz. Skierowana jest do osób prowadzących aktywny tryb życia, oferując m.in. wyższy prześwit, zintegrowane relingi dachowe i czarne, off-roadowe nakładki zewnętrzne. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki śmiałemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającemu się w oczy czarnemu wykończeniu nadkoli oraz stylowym progom. Charakterystyczne dla Crosstara, 16-calowe felgi aluminiowe zwiększają wrażenie stabilności i poprawiają ogólny efekt wizualny.

Honda Jazz Crosstar e:HEV

Honda Jazz Crosstar e:HEV

Na wiosnę 2023 roku do polskich salonów trafi jednak wersja Hondy Jazz Crosstar e:HEV wyposażona w wiele nowych elementów stylistycznych, a także zmieniony hybrydowy układ napędowy e:HEV, o poprawionych właściwościach dynamicznych i zwiększonej mocy. Ma on także pozwalać na holowanie cięższej przyczepy bez wzrostu emisji CO2 czy pogorszenia efektywności paliwowej.

Zmiany nadwozia i wnętrza

Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV doczekał się zmian w wyglądzie zewnętrznym, które podkreślają jego śmielszy, surowy styl. Bardziej wyrazista osłona wlotu powietrza o strukturze plastra miodu uzupełnia zmodyfikowane zderzaki, wzbogacone o srebrne panele imitujące osłony podwozia oraz korespondujące z nimi nowe listwy boczne. Dopełnieniem zmian jest nowe wykończenie felg aluminiowych oraz wprowadzenie nowego niebieskiego lakieru nadwozia: Fjord Mist.

We wnętrzu Jazz Crosstar e:HEV pojawi się natomiast nowa tapicerka siedzeń, a także modyfikacje deski rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i minimalistycznej, dwuramiennej kierownicy.

Honda Jazz Crosstar e:HEV

Zwiększona oszczędność hybrydy e:HEV

Jazz Crosstar e:HEV jest napędzany zaawansowanym, dynamicznym i oszczędnym zespołem hybrydowym Hondy. Najnowsza generacja układu napędowego e:HEV wykorzystuje dwa silniki elektryczne, oszczędny silnik benzynowy oraz przekładnię automatyczną. System oferuje wybór trzech inteligentnych trybów jazdy, zapewniając wysoki poziom sprawności i kultury pracy w realnych warunkach eksploatacji.

Dzięki udoskonaleniom wszystkich komponentów systemu e:HEV, w nowej odsłonie Jazz Crosstar poprawiono oszczędność, osiągi i moc modelu. Moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła o 10 kW (13 KM), do 90 kW (122 KM), a moc generatora o 8 kW i wynosi obecnie 78 kW (106 KM). 1,5-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem punktowym zyskał 7 kW, osiągając 79 kW (107 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi nadal 131 Nm. Oszczędny system hybrydowy Hondy osiąga emisję CO2 na poziomie 109 g/km i spalanie tylko 4,8 l/100 km (WLTP, wartości uśrednione). Moc maksymalna układu hybrydowego e:HEV jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego napędowego i wynosi teraz 122 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na wysokim poziomie 253 Nm.

Honda Jazz Crosstar e:HEV

Modyfikacje dotyczą również automatycznej przekładni Hondy. Dzięki nim poprawiła się płynność oraz walory dynamiczne, co przekłada się na większe poczucie kontroli nad pojazdem. W Jazz Crosstar e:HEV zastosowano nowy sposób reakcji układu napędowego na wciśnięcie gazu, aby spotęgować pozytywne odczucia podczas przyspieszania.

Wprowadzenie zdolności holowania przyczepy

W odpowiedzi na sugestie klientów wprowadzono parametr dopuszczalnej masy holowania, dzięki czemu Jazz Crosstar e:HEV stał się bardziej wszechstronny. Może on holować do 500 kg, w czym mieszczą się małe przyczepy lub bagażniki rowerowe mocowane na haku holowniczym.

Niezrównana pojemność i pomysłowe systemy organizacji przestrzeni

Nowy Jazz Crosstar e:HEV zachowuje wiodącą w segmencie przestronność wnętrza, która była znakiem rozpoznawczym jego poprzedników. Kluczem do uzyskania ogromnej przestrzeni pasażerskiej było, nietypowe w tej klasie samochodów, umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz Crosstar e:HEV zachowuje wyjątkowo funkcjonalny system Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania tylnych siedzeń w wielu konfiguracjach oraz elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

Honda Jazz Crosstar e:HEV

Honda Sensing obejmuje szereg rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo

Honda zwiększyła atrakcyjność świetnie wyposażonego Jazza Crosstara poprzez jeden z najbardziej wszechstronnych i zaawansowanych pakietów systemów bezpieczeństwa oraz układów wspomagających kierowcę, jakimi może dysponować model w tej klasie. Wykorzystanie kamery o szerszym kącie widzenia i wyższej rozdzielczości umożliwia lepszą orientację w otoczeniu samochodu, w tym rozpoznawanie skrajni bez krawężników i oznakowania poziomego.

Systemy bezpieczeństwa aktywnego zostały natomiast usprawnione pod kątem ograniczenia ich wpływu na codzienną jazdę. Asystent jazdy w korku dysponuje obecnie funkcją wspomagania kierowania od prędkości 0 km/h, co zmniejsza wysiłek kierowcy podczas jazdy w ruchu ulicznym i poprawia imponujące możliwości ochrony przed kolizjami. Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy stanowią uzupełnienie, oferowanych w standardzie, dziesięciu poduszek powietrznych, w tym kolanowej i centralnej chroniących pasażera z przodu. Najnowszy Jazz Crosstar e:HEV będzie wyposażony w systemy bezpieczeństwa czynnego i wspomagania kierowcy, które w testach bezpieczeństwa Euro NCAP w 2020 roku otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Honda Jazz Crosstar e:HEV

Sprzedaż odświeżonej Hondy Jazz Crosstar e:HEV rozpocznie się w Polsce na wiosnę 2023 roku. Dodatkowo na wybranych europejskich rynkach Honda Jazz e:HEV będzie dostępna w wersji Elegance i Advance oraz zupełnie nowym wariancie Advance Sport.

Źródło: Honda