Przytul się do swej mięciutkiej Hondy PUYO

Przytul się do swej mięciutkiej Hondy PUYO11.10.2007
Kolejnym pojazdem koncepcyjnym po sportowym CR-Z, jaki Honda zaprezentuje podczas tokijskiego Salonu Samochodowego będzie autko o dźwięcznej nazwie PUYO. Jest to pojazd napędzany przy pomocy ogniwa paliwowego, ...

...który – jak zachwala producent - ma sprawiać radość zarówno kierowcy, jak i jego otoczeniu.

Przytul się do swej mięciutkiej Hondy PUYO 1 Słowo "PUYO" pochodzi z języka japońskiego i jest onomatopeją wyrażającą uczucie, jakie ma towarzyszyć dotykaniu miękkiego nadwozia samochodu. Tak, nie przesłyszeli się Państwo – karoserię wykonano z plastycznych elementów, które mają chronić pieszych przed skutkami ewentualnego zderzenia z pojazdem.

Założeniem Hondy było też stworzenie auta, emanującego ciepłem i przyjazną atmosferą, wywołującego uśmiech na ustach użytkowników i innych uczestników ruchu drogowego. To ostatnie chyba się udało. Sądząc po zdjęciach, PUYO wygląda trochę jak maszynka do robienia lodów na kółkach i mieści się w nieco "mangowej" stylistyce, jaką mieliśmy okazję oglądać np. w koncepcie Nissana – PIVO2 .

Honda przedstawia PUYO jako nową ideę łączącą pojęcia: "czystości", "bezpieczeństwa" i "zabawy" – ma być przyjazne dla środowiska i ludzi, odznaczać się minimalistyczną stylistyką i wyjątkowo wydajnym ogniwem paliwowym.

Przytul się do swej mięciutkiej Hondy PUYO 2 Nadwozie pozbawione jest ostrych krawędzi, ma łagodne kształty, nie widać także miejsc łączenia poszczególnych jego elementów – wszystko ma zaokrągloną, organiczną formę. "Żelowe nadwozie" wykonano z miękkich materiałów, które w dodatku świecą w ciemnościach. PUYO ma być nie tylko środkiem transportu, ale i ulubioną zabawką właściciela, na którą chce się patrzeć i z którą łączy go intymny niemal związek.

Światła umieszczone pod samochodem przeświecają przez żelowe powłoki, ułatwiając odnalezienie drzwi i innych elementów, które obsługuje się ręcznie, a jednocześnie pokazują czy samochód jest w dobrej kondycji.

Przytul się do swej mięciutkiej Hondy PUYO 3 Wnętrze zostało zaprojektowane tak, aby sprawiać "wrażenie jedwabistości". Deskę rozdzielczą i kontrolki wykonano z elastycznych materiałów przypominających tkaninę, podnoszą się one, gdy samochód rusza. Wskaźniki są podświetlane. Z rozmysłem zrezygnowano także z kierownicy, zastępując ją joystickiem.

Bardziej prozaicznym usprawnieniem są koła PUYO, które mogą skręcać i umożliwiają obrócenie go o 360 stopni – z takim rozwiązaniem użytkownikowi nie straszne będą nawet najbardziej zatłoczone miejskie ulice, a parkowanie stanie się przyjemnością.

Źródło: opr. BM, fot. Honda