Honda Insight w Paryżu

Honda Insight w Paryżu09.10.2008
Honda kontynuuje linię pojazdów przyjaznych środowisku. Na targach w Paryżu zadebiutowała Honda Insight z napędem hybrydowym. Honda od zawsze chciała, aby takie pojazdy stanowiły "pomost" dla wodorowych napędów przyszłości.

W Europie Insight wejdzie do sprzedaży w pierwszej połowie 2009 roku.

Firma zademonstrowała już swój potencjał wprowadzając model FCX Clarity do sprzedaży leasingowej.

Honda Insight w Paryżu 1Właśnie do tego modelu Honda Insight nawiązuje stylistycznie, przy czym oba pojazdy charakteryzują opływowe kształty, pozwalające na wykorzystanie zalet ich napędów w najbardziej efektywny sposób.

Insight Concept to stylistyczna inspiracja dla wersji produkcyjnej, która wejdzie do sprzedaży w 2009 r. Z uwagi na wyjątkową pozycje rynkową, Insight zaoferuje technologię hybrydową nowej grupie klientów.

Większość komponentów modelu Insight będzie produkowana w fabrykach Hondy, co ma doprowadzić do lepszej niż u konkurencji kontroli nad technikami produkcyjnymi, a w efekcie również nad kosztami. Oszczędności w przypadku Hondy Insight są możliwe między innymi dzięki usprawnieniu procesów produkcyjnych, a zatem przyspieszeniu tempa i wydajności produkcji.

Jednak głównym czynnikiem, który wpłynie na obniżenie kosztów produkcji nowego modelu jest ulepszona wersja wielokrotnie już nagradzanego systemu IMA. Składa się on z silnika elektrycznego oraz zmodyfikowanego, oszczędnego i "czystego" silnika benzynowego, emituje niski poziom dwutlenku węgla oraz tlenków azotu do atmosfery i uzyskuje bardzo niski poziom hałasu oraz wibracji.

Honda Insight w Paryżu 2 Nowy Insight, razem z modelem Civic Hybrid, będzie produkowany w fabryce Suzuka, gdzie specjalnie w tym celu rozbudowano linię do produkcji pojazdów hybrydowych.

Poziom zużycia paliwa oraz emisji spalin przez silnik Hondy Insight ma być podobny do modelu Civic Hybrid, a więc auto będzie wszechstronne i zarazem przyjazne dla środowiska naturalnego. Z punktu widzenia przewidywanej ceny samochodu, będzie on kombinacją dużej przestrzeni pasażerskiej i obszernego bagażnika z ekonomicznością użytkowania.

Wprowadzenie na rynek Hondy Insight będzie oznaczało realizację pierwszego etapu nowej strategii Hondy dotyczącej samochodów hybrydowych. Kolejnym krokiem będzie rozpoczęcie sprzedaży auta wzorowanego na pokazowym modelu CR-Z, a następnie hybrydowej wersji Hondy Jazz. Strategia ta ma na celu uczynić auta hybrydowe bardziej dostępnymi, a zatem bardziej interesującymi dla szerszego grona klientów.

Insight Concept to wynik dwóch dekad prac badawczych i rozwojowych nad elektryczno-benzynowymi napędami hybrydowymi.

Źródło: Honda, informacja: Moto Target