Honda Civic doceniona przez Euro NCAP

Honda Civic doceniona przez Euro NCAP27.03.2009
Honda Civic potwierdziła swoją przynależność do grona najbezpieczniejszych samochodów na rynku europejskim po przekalkulowaniu oceny według nowych kryteriów niezależnego Instytutu Euro NCAP.

Instytut Euro NCAP opracował nowy schemat testów zderzeniowych, który skupia się na ogólnym poziomie bezpieczeństwa pojazdu, dzięki czemu użytkownik otrzymuje łatwiejszy do zinterpretowania wynik w postaci pojedynczej oceny. Nowy system uwzględnia poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów w czasie zderzenia czołowego, bocznego, tylnego i uderzenia w słup; poziom ochrony dzieci przewożonych w samochodzie, pieszych, a także dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo. Honda Civic otrzymała maksymalną ocenę 5 gwiazdek, kończąc testy z doskonałym wynikiem ogólnym 77%.

Nowy schemat testów wprowadzono w życie w lutym 2009 roku. Ogólna ocena jest średnią ważoną ocen uzyskanych w czterech kategoriach. Są to: bezpieczeństwo dorosłych (50%), bezpieczeństwo dzieci (20%), bezpieczeństwo pieszych (20%) oraz dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo (10%). Ostateczny wynik na poziomie co najmniej 70% pozwala uzyskać maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Zakwalifikowanie czwartej z wymienionych kategorii do oceny jest możliwe pod warunkiem wprowadzeniu systemów wspomagających bezpieczeństwo (VSA w przypadku Hondy) do standardowego wyposażenia 85% modeli z rocznika 2009, przeznaczonych na rynek Unii Europejskiej.

Bezpieczeństwo w Hondzie Civic
Wszystkie wersje Hondy Civic wyposażone są w ABS oraz elektroniczny system rozdziału siły hamowania EBD. W wyposażeniu znajduje się także system kontroli stabilności jazdy (VSA), mający za zadanie pomóc kierowcy w utrzymaniu panowania nad samochodem w ostrych zakrętach, w czasie przyspieszania i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, poprzez odpowiednie przyhamowywanie prawych bądź lewych kół oraz sterowanie przepustnicą i układem hamulcowym.

Bezpieczeństwo pasywne
Model Civic posiada innowacyjny system przypominający pasażerom tylnej kanapy o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Na podstawie informacji pochodzących z czujnika otwarcia i zamknięcia tylnych drzwi system wyświetla kontrolkę zapięcia pasów na wielofunkcyjnym panelu informacyjnym. Następnie system ustala status zapięcia każdego z pasów i wysyła odpowiednie informacje do wyświetlacza (pokazując brak zapięcia pasów; jeden, dwa bądź trzy pasy zapięte). Nad bezpieczeństwem pasażerów przednich siedzeń czuwają oprócz tego podwójne napinacze pasów.

Ważną rolę w ochronie pasażerów przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem odgrywają aktywne przednie zagłówki. Ich skuteczność została potwierdzona wzorowymi wynikami testów przeprowadzonych przez niezależny instytut badań Thatcham.

Źródło: Honda