MotoNews.pl

BMW Zagato Roadster w pełnej krasie

20 sierpnia 2012

Kategoria | Premiery  Rynek Premium  Targi
Marka, model | ,
BMW Zagato Roadster 14

W czwartek przedstawialiśmy pierwszy teaser zapowiadający debiut modelu BMW Zagato Roadster na konkursie elegancji w Pebble Beach, a dziś – już po oficjalnej premierze – prezentujemy serię wizualizacji oraz szczegóły dotyczące tego wyjątkowego pojazdu.

Niecałe trzy miesiące po sensacyjnej premierze BMW Zagato Coupe BMW i Zagato ponownie wzbudziły zainteresowanie publiczności najnowszym owocem swojej współpracy. Stworzone w zaledwie sześć tygodni BMW Zagato Roadster to kolejny przykład świetnego rzemiosła.

Składany dach, dwa fotele, świetne osiągi, a wszystko podlane sporą dawką włoskiego „dolce vita” – oto BMW Zagato Roadster. Elegancki kabriolet ma zdecydowanie męski i dynamiczny charakter i został zaprojektowany po to, by poruszać się nim z dużą prędkością. Proporcje samochodu zdradzają, jaki rodzaj jazdy czeka kierowcę. Szeroki rozstaw osi i zamaszysty profil maski silnika przesuwają fotel kierowcy bliżej tylnej osi, na którą przekazywany jest napęd. Fotel kierowcy zamontowano w niskiej, ultrasportowej pozycji.

Nisko zawieszona atrapa chłodnicy i podwójne, okrągłe reflektory oraz trójwymiarowy fartuch przedni stanowią stylistyczny łącznik między BMW Zagato Coupe a Roadsterem. Ogólnie można powiedzieć, że przód nadwozia BMW Zagato Roadstera jest bardzo szeroki, wyraźnie zaznaczony i sprawia mocne wrażenie. Jego „nos” został wysunięty dynamicznie ku przodowi, a jednocześnie utrzymuje się blisko nawierzchni drogi, dzięki czemu BMW Zagato Roadster nabiera wizualnej zrywności, wydaje się jakby przyczajać do skoku. Maska silnika o wyraźnie zaznaczonych konturach dodaje dynamiki i jest swego rodzaju wskazówką dotyczącą tego, co kryje pod sobą.

Boczna część nadwozia BMW Zagato Roadster ma ten sam ekstrawertyczny charakter, co jej odpowiednik w Coupe. Czarne kontury słupka A sprawiają, że wtapia się on w tło, nie zakłócając rzeźbiarskiej formy pojazdu. Tył jest bardziej elegancki niż w Coupe, które ma bardziej sportowe kontury. Kształt tyłu nadwozia Roadstera charakteryzują łagodniejsze krzywe, a subtelna, dodatkowa linia tworzy wizualny łącznik między progami bocznymi a fartuchem tylnym.

Pałąki antykapotażowe w Roadsterze to typowe dzieło Zagato. Projektanci tworząc je inspirowali się komponentami technicznymi skrzydła samolotu. Brązowy kolor podkreśla ich wydatny profil. Z lotu ptaka dobrze widoczna jest nowoczesna interpretacja typowego dla Zagato dachu „doppia gobba” („podwójny garb”) na pokrywie składanego, tkaninowego dachu. Ten „dwugarbny” element w tyle pojazdu jest jakby przedłużeniem linii maski silnika i akcentuje muskularne proporcje Roadstera.

BMW Zagato Roadster zostało wyposażone w 19-calowe, 5-ramienne obręcze z lekkich stopów odrobinę przypominające łopatki turbiny. Nadwozie polakierowano w odcieniu „brylantowej szarości”.

W kabriolecie z natury rzeczy wnętrze kabiny od razu przyciąga wzrok. Dlatego projektanci zadbali, by wnętrze i nadwozie roadstera dobrze się uzupełniały. Pas brązowej skóry otacza kabinę od środka niczym reling, tworząc wizualne połączenie między wnętrzem a zewnętrzną częścią samochodu. Skórzany pas rozciąga się od deski rozdzielczej, nad progami drzwiowymi za fotele i zachodzi na pałąki antykapotażowe. Kabina jest wyraźnie ustrukturyzowana, a jej design skupia się na potrzebach kierowcy.

Zdjęcia: BMW, opracowanie: BM