MotoNews.pl

Infiniti LE Concept na pewno trafi do produkcji

31 sierpnia 2012

Infiniti LE Concept 6

Pamiętacie jeszcze Infiniti LE Concept, zaprezentowany w kwietniu na New York International Auto Show? Wiceprezes Infiniti na Europę, Bliski Wschód, Indie i Afrykę, pan Bernard Loire właśnie zapowiedział, że sportowy, koncepcyjny sedan doczeka się wkrótce wersji produkcyjnej. Przedtem jednak zadebiutuje w Europie podczas Paryskiego Salonu Samochodowego (27.09). We francuskiej stolicy Infiniti pochwali się także sportowym konceptem EMERG-E i hybrydowym modelem M35h.

LE Concept
Przedstawiciel Infiniti nie chciał jeszcze zdradzić, kiedy konkretnie i gdzie dojdzie do premiery produkcyjnej wersji LE Concept, ale potwierdził, że wprowadzone ostatnio uregulowania prawne w Europie, promujące samochody z napędem elektrycznym (np. we Francji zakup takiego auta dofinansowywany jest kwotą 5000-7000 euro) zachęciły japońskiego producenta do kontynuowania prac nad tym projektem. Najprawdopodobniej seryjny wariant kompaktowego sedana pojawi się w wybranych krajach za około dwa lata.

Wersja produkcyjna czterodrzwiowego LE Concept ma przejąć w dużej mierze wygląd wariantu koncepcyjnego, będzie także korzystać z tego samego napędu z bateriami ładowanymi bezprzewodowo (gniazdko ładowania umieszczono sprytnie pod podświetlanym emblematem Infiniti).

LE Concept wymiarami zbliżony jest do modelu Infiniti G sedan, ma długość około 4,7 m i bardzo opływową sylwetkę (współczynnik oporu aerodynamicznego w tym koncepcie to Cx 0,25). Baterie litowo-jonowe zamontowano pod podłogą kabiny, dzięki czemu nie trzeba było uszczuplać w żaden sposób przestrzeni bagażowej, ani pasażerskiej. Baterie składają się z ogniw litowo-jonowych o pojemności 24 kWh z szybką ładowarką stałego ChaDeMo o mocy 50 kW, która może naładować baterie do 80% w 30 minut. Oprócz tego – jak już wspominaliśmy wcześniej – baterie można naładować bezprzewodowo, korzystając z Wireless Charging System wyposażonego w blok z elementem indukcyjnym.

Kierowca ustawia pojazd nad blokiem ładującym, który można zamontować np. w garażu (choć nie musi tego robić osobiście, wyręczy go inteligentny, automatyczny system parkowania), a następnie steruje procesem za pośrednictwem wyświetlacza w aucie lub smartfonu.

Elektryczna jednostka napędowa LE Concept wyróżnia się mocą 134 KM/100 kW i maksymalnym momentem obrotowym 325 Nm. Po jednokrotnym naładowaniu baterii pojazd może przejechać około 160 km.

Koncepcyjne Infiniti EMERG-E
Infiniti EMERG-E poznaliśmy na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie. Od tego czasu zostało kilkakrotnie wyróżnione w różnych konkursach za wyjątkową stylistykę.

Na przełomie czerwca i lipca mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć w pełni funkcjonalne EMERG-E w akcji na Goodwood Festival of Speed.

Koncept jest wyposażony w dwa motory elektryczne o łącznej mocy 402 Km/300 kW, które pozwalają na przyspieszenie z miejsca do 100 km/h w zaledwie 4 sekundy. Takim wynikiem należy chwalić się przy każdej okazji, więc na wystawie paryskiej EMERG-E ponownie zagości na stoisku Infiniti.

Infiniti FX Vettel Edition
Do francuskiej stolicy Infiniti przywiezie również model FX w limitowanej serii sygnowanej przez Mistrza Świata Formuły 1 – Sebastiana Vettela. Crossover napędzany 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 420 KM wszedł do produkcji w marcu tego roku, choć pierwsze dostawy rozpoczną się dopiero jesienią.

Do europejskich klientów trafi tylko 50 egzemplarzy, z których każdy będzie kosztować około 120 000 euro. Tym, których nie stać na wydanie takiej kwoty proponujemy obejrzenie filmu o tym, jak powstawało Infiniti FX Vettel Edition.

Zdjęcia: Infiniti, opracowanie: BM