Torowe Ferrari 458 Challenge

Torowe Ferrari 458 Challenge15.07.2010
Światowa premiera torowego Ferrari 458 Challenge odbyła się w Maranello, podczas dorocznego spotkania dealerów Ferrari z całego świata. Zaledwie kilka miesięcy temu na Frankfurt Motor Show zadebiutował model Ferrari 458 Italia.

Ferrari 458 Challenge bazuje na Italii, jednak wprowadzono do niego kilka istotnych modyfikacji, by zaadaptować je na potrzeby jazdy wyłącznie po torze wyścigowym.

Silnik 4497 cc V8 z wtryskiem bezpośrednim nie zmienił się w stosunku do wersji produkcyjnej i generuje moc 570 KM przy 9000 obr./min. Zmiany wprowadzono w przełożeniach dwusprzęłowej przekładni F1 i jej kalibracji, by zapewnić wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach. Ferrari 458 Challenge jest również wyposażone w elektroniczny dyferencjał E-Diff, stosowany już w Italii, jednak po raz pierwszy zamontowany w modelu Ferrari przeznaczonym wyłącznie do jazdy po torze wyścigowym.

Torowe Ferrari 458 Challenge 1 Sporo pracy kosztowało inżynierów Ferrari obniżenie wagi samochodu. Odchudzono zarówno wnętrze jak i część zewnętrzną auta, m.in. przez zastosowanie cieńszych paneli nadwozia i użycie lekkich materiałów, takich jak włókno węglowe i Lexan (tworzywo sztuczne nowej generacji).

Nowe Ferrari korzysta także ze specyficznie ustawionego zawieszenia o sztywniejszych sprężynach, obniżonego o 30 mm. Na kołach zamontowano większe opony Pirelli typu „slick”.

By zapanować nad samochodem kierowca będzie miał do dyspozycji hamulce Brembo CCM2 nowej generacji, które zadebiutowały w eksperymentalnym modelu 599XX. Zostały zintegrowane z systemem ABS, który można ustawiać w dwóch trybach, na mokre i suche powierzchnie.

Kolejną nowinką w Ferrari Challenge jest zastosowanie systemu kontroli trakcji F1-Trac. Stworzona przez Ferrari, wyrafinowana technologia monitoruje przyczepność do podłoża by zapewnić jak najlepsze zachowanie samochodu na torze i to niezależnie od tego, czy jest on suchy czy mokry. F1-Trac jest zintegrowany z układem różnicowym E-Diff, by zapewnić maksymalne przyspieszenie przy wyjściu z zakrętów.

Dzięki wszystkim zmianom Ferrari 458 Challenge podczas testów na torze w Fiorano udało się ustalić nowy rekord przejazdu jednego okrążenia: 1:16.5, o dwie sekundy lepiej od poprzedniej wersji.

Ciekawostką jest także, że nowa berlinetta wystąpi u boku modelu F430 Challenge w znanej grze komputerowej Ferrari Challenge: Trofeo Pirelli w wydaniu na 2011 rok

Źródło: Ferrari