Średnia ocena modelu na podstawie opinii »
użytkowników publikowanych w dziale »
opinie kierowców - oceń swoje auto »
eeeee
brak opinii

Ferrari 458

Ferrari 458

Ferrari 458 Italia to jeden z najbardziej ikonicznych modeli marki z Maranello, który wyznaczył nowe standardy w kategorii supersamochodów z centralnie umieszczonym silnikiem V8.

Ferrari 458 Italia zadebiutowało jesienią 2009 roku podczas IAA - Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, zastępując Ferrari F430.

Model ten był produkowany do 2015 roku, kiedy to został zastąpiony przez Ferrari 488 GTB.

Ferrari 458 było dostępne w kilku wariantach, a jego rozwój obejmował zarówno wersje cywilne, jak i torowe. Każda z nich przynosiła usprawnienia w aerodynamice, osiągach oraz technologii, umacniając pozycję tego modelu na rynku europejskim.

Ferrari 458 Italia (2009–2015) – rewolucyjny początek

Ferrari 458 Italia zadebiutowało jako naturalna ewolucja serii sportowych modeli V8, jednak wprowadzało wiele innowacji:

  • Silnik: 4,5-litrowy wolnossący V8 (F136FB), generujący 570 KM przy 9000 obr./min i 540 Nm momentu obrotowego.
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 3,4 sekundy.
  • Prędkość maksymalna: ponad 325 km/h.
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia Getrag, eliminująca tradycyjną manualną skrzynię F1.

Samochód wyróżniał się niezwykle dopracowaną aerodynamiką, aktywnymi klapkami w przednim zderzaku oraz systemem Side Slip Control (SSC), który poprawiał stabilność w zakrętach.

Design 458 Italia był dziełem Pininfariny, a jego nowoczesne, agresywne linie wyróżniały się w świecie supersamochodów. Kabina została zaprojektowana z myślą o kierowcy, z minimalistyczną, cyfrową deską rozdzielczą i inspirowaną F1 kierownicą.

Ferrari 458 Spider (2011) - emocje z otwartym dachem

W 2011 roku Ferrari zaprezentowało 458 Spider, wersję ze składanym, aluminiowym dachem. Była to pierwsza w historii marki konstrukcja z twardym dachem zamiast klasycznego soft-topu, który mógł się złożyć w zaledwie 14 sekund.

  • Moc i osiągi: Tożsame z wersją coupe, mimo dodatkowych 50 kg wynikających z konstrukcji dachu.
  • Aerodynamika: Lekko przeprojektowana w celu redukcji turbulencji przy otwartym dachu.

458 Spider stał się jednym z najpopularniejszych kabrioletów Ferrari, łącząc ekstremalne osiągi z możliwością cieszenia się jazdą na świeżym powietrzu. W 2012 roku karbonowy garnitur dla Ferrari 458 Spider skroił niemiecki Novitec Rosso.

Ferrari 458 Speciale (2013) - najostrzejsza ewolucja

W 2013 roku Ferrari przedstawiło wersję 458 Speciale, będącą ekstremalnym wariantem modelu, z licznymi usprawnieniami:

  • Silnik: Ten sam 4,5-litrowy V8, ale wzmocniony do 605 KM przy 9000 obr./min.
  • Masa: Redukcja masy o 90 kg względem podstawowego modelu (do 1290 kg).
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 3,0 sekundy.
  • Technologie: Wprowadzono system Side Slip Angle Control (SSC2), który pozwalał na bardziej intuicyjne prowadzenie podczas jazdy na granicy przyczepności.

Oprócz tego, Ferrari skupiło się na poprawie aerodynamiki, wprowadzając aktywne elementy aerodynamiczne, co skutkowało poprawą docisku przy wysokich prędkościach. Model 458 Speciale był uważany za najbardziej bezkompromisową wersję tej serii.

Ferrari 458 Speciale A (2014) - limitowana wersja Spider

W 2014 roku Ferrari zaprezentowało model 458 Speciale A (Aperta), czyli ekstremalną wersję Speciale w wariancie z otwartym dachem. Była to najbardziej zaawansowana technologicznie i jedna z najmocniejszych wersji otwartego Ferrari z silnikiem V8.

  • Produkcja: 499 egzemplarzy (limitowana edycja).
  • Masa: Nieco wyższa niż w coupé, ale wciąż poniżej 1400 kg.
  • Osiągi: Pozostały niemal identyczne jak w Speciale.

Ferrari 458 Speciale A stało się jednym z najbardziej kolekcjonerskich modeli Ferrari, cieszącym się ogromnym zainteresowaniem na rynku wtórnym.

Ferrari 458 Challenge i Challenge Evo - wersje torowe

Ferrari 458 miało także wariant torowy, przeznaczony dla klientów startujących w Ferrari Challenge:

  • 458 Challenge (2010): Wersja odchudzona (do 1220 kg) i wyposażona w sztywniejsze zawieszenie, slicki oraz układ chłodzenia hamulców.
  • 458 Challenge Evo (2014): Wersja ulepszona o poprawioną aerodynamikę (nowy przedni splitter, większe tylne skrzydło), co znacząco poprawiło stabilność na torze.

Ferrari 458 GT2 i GT3 - wersje wyścigowe

Ferrari 458 odniosło ogromne sukcesy na torach wyścigowych, dzięki wersjom przeznaczonym do profesjonalnych serii:

  • Ferrari 458 GT2: Ścigało się m.in. w Le Mans i FIA WEC, zdobywając liczne tytuły mistrzowskie.
  • Ferrari 458 GT3: Używane w seriach GT, gdzie odniosło wiele sukcesów, m.in. w Blancpain GT Series.

Koniec produkcji (2015)

Produkcja Ferrari 458 zakończyła się w 2015 roku, a jego następcą został Ferrari 488 GTB, który po raz pierwszy w historii modeli V8 Ferrari wprowadził turbodoładowanie (3,9-litrowy silnik twin-turbo V8 o mocy 670 KM). Jednak to 458 Italia pozostaje ostatnim wolnossącym modelem w tej linii, co czyni go szczególnie cenionym wśród purystów motoryzacyjnych.

Dziś Ferrari 458, zwłaszcza w wersjach Speciale i Speciale A, stało się obiektem kolekcjonerskim, osiągając wysokie ceny na rynku wtórnym. To prawdziwy symbol ostatniej ery wolnossących V8 Ferrari.

Ostatnie 30 wiadomości związane z Ferrari 458:

Ferrari 458 Italia - wersja spersonalizowana przez Carlex Design

Ferrari-458-Italia-Carlex-DesignCarlex Design to producent znany z tworzenia spersonalizowanych i luksusowych wnętrz samochodowych, a jego najnowsze dzieło nie jest wyjątkiem. Poniżej przedstawiamy kilka ...

czytaj dalej

Kuba Giermaziak na starcie legendarnego 24h Le Mans!

GiermaziakWielkimi krokami zbliża się największe wydarzenie roku w sportach motorowych. Już w sobotę na torze Circuit de la Sarthe rozpocznie się legendarny wyścig 24h Le Mans. W ...

czytaj dalej

Ferrari 458 Speciale zadebiutuje na IAA we Frankfurcie

Ferrari 458 Speciale 7458 Speciale, najnowszy produkt Ferrari bazujący na filozofii ekstremalnych innowacji technologicznych w zakresie napędu, aerodynamiki i dynamiki jazdy będzie mieć premierę ...

czytaj dalej

Ferrari 458 Spider według DMC Design

Ferrari 458 Spider DMC 4Firma tuningowa DMC Design specjalizuje się w modyfikacjach najbardziej luksusowych modeli - widzieliśmy już jej interpretację Bentley’a Continentala GT, Lamborghini ...

czytaj dalej

Ferrari 458 Italia stuningowane przez Vorsteinera

Vorsteiner Ferrari 458 14Nazwa „Ferrari” nieodmiennie kojarzy się ze świetnymi osiągami i wyjątkowym stylem. Włoska marka zainspirowała firmę tuningową Vorsteiner do stworzenia pakietu ...

czytaj dalej

Ferrari 458 Scuderia o mocy 600 KM

Ferrari 458 Scuderia o mocy 600 KM Serwis Car&Driver poinformował, że Ferrari planuje wprowadzenie do swojej oferty modelu dla nieco mniej zamożnych klientów (kluczowym słowem w tym zestawieniu jest...

czytaj dalej

Pozostałe artykuły ...

Ferrari - archiwum artykułów